Online Marketing eszközök – kisokos kisvállalkozásoknak számáraOnline Marketing eszközök – kisokos kisvállalkozásoknak számára
Online marketing eszközök típusai, taktikái, költségei, utánkövetés és a többi…
Nagy vonalakban: az online marketing eszközök azokat a stratégiákat és taktikákat foglalják magukban, amelyekkel egy vállalkozás egy előre meghatározott célközönséget kíván elérni az online térben. Napjainkban a legtöbb fogyasztó az interneten keres információt és megoldást a problémáira, mielőtt termékeket vásárolna, vagy szolgáltatást venne igénybe, tehát nem kérdés, hogy minden vállalkozásnak szüksége van online jelenlétre az általános marketing stratégiája részeként.
Az online marketing eszközök megfelelő alkalmazása biztosíthatja egy cég jövőjét.Ezért nagyon fontos, hogy minden esetben alapos tervezéssel induljunk neki ötleteink megvalósításának. Ebben cikkben az alapokkal foglalkozom, amely nélkül nem érdemes fejest ugrani a digitális marketing rejtelmeibe, bármennyire is lelkesek vagyunk.
Tartalom Online marketing eszközök típusai, taktikái, költségei, utánkövetés és a többi…Marketing típusok és taktikák1. Weboldal2. Keresőmarketing (SEM – search engine marketing)3. E-mail marketing4. Vizuális hirdetés5. Marketing PR cikkek 6. Jelenlét a közösségi platformokon7. Tartalommarketing8. Közösségi média marketing9. Lokális marketing10. Értékelések11. Márkaépítés12. Csatornák kialakítása
Marketing típusok és taktikák
Az online marketing eszözök nagyon hatékony és pénztárcakímélő megoldást kínálnak, amely minden üzleti terv és marketing stratégia része kellene, hogy legyen, hiszen több lehetőség is rendelkezésedre áll, miáltal népszerűsítheted vállalkozásodat és potenciális vásárlóidat elérheted az online térben.
1. WeboldalRemek módszer a cég vagy vállalat márka identitásának meghatározására. Szöveg, kép, hang- és videóanyagokat is használhatsz a cég üzenetének továbbítására, valamint a meglévő és potenciális ügyfelek tájékoztatására a vállalkozás termékeinek vagy szolgáltatásainak jellemzőiről és előnyeiről. A weboldal céljainak megfelelően nem minden honlap képes lead generálásra (érdeklődök adatainak megszerzésére) vagy egy termék, vagy szolgáltatás online értékesítésére.
2. Keresőmarketing (SEM – search engine marketing)A keresőmarketing magában foglalja a keresőmotorokon keresztül történő marketinget, legyen szó akár a weboldal természetes (organikus) helyezéseinek javításáról a keresőmotor-optimalizálás által (SEO), vagy a kattintás alapú fizetett hirdetésekről (PPC – SEA).
3. E-mail marketingHabár sokan temetik, az e-mail marketing még mindig hatékony módszer a már meglévő kapcsolatok fenntartására a vállalkozás és ügyfelei között. A GDPR előtt volt lehetőség célközönség alapú emailcímek vásárlására, de már hatóságilag tiltott emaileket küldeni olyan címekre, amelyekre vonatkozóan nem rendelkezünk bizonyítható beleegyezéssel, hogy szívesen fogadják a megkeresést. A megoldás, ha honlapunkon keresztül végezzük a lead gyűjtést, így nem csak beleegyezéssel rendelkezünk, de biztosak lehetünk abban is, hogy hírleveleink és csali ajánlatunk a megfelelő célközönség mappájában landol.
4. Vizuális hirdetésMás weboldalakon is vásárolhatsz a célközönség érdeklődési körének megfelelő képes hirdetési felületet. Az árak a honlap forgalmának, célközönségének, valamint a hirdetés méretétől és elhelyezésétől függően változhat.
5. Marketing PR cikkekA vizuális hirdetésekhez hasonlóan más, nagy nézettséggel bíró honlapokon szöveges hirdetéseket is megjeleníthetsz cikkek formájában, amely vállalkozásod, szolgáltatásod vagy termékeid előnyeit mutatja be. Hátrányai, hogy komoly forgalommal rendelkező honlapokon igen borsos árat kérnek érte, és legtöbb esetben a megjelent cikknek is megfelelő minőségűnek kell lennie, amelyhez gyakran hivatásos szövegírót kell alkalmazni. Azonban, ha igazán érdekes, naprakész cikkel keressük fel a megfelelő embert – akinek megtalálása ugyan nem egyszerű feladat – akár ingyenes megjelenéshez is juthatunk.
6. Jelenlét a közösségi platformokonLétrehozhatsz vagy részt vehetsz olyan fórumok vagy csoportok közösségében, ahol értéket teremthetsz. Adj tanácsot, segíts másokon, hogy megismerjék a nevedet. Válaszolj kérdésekre, legyen véleményed és dobj fel érdekes tartalmakat. Ezzel nem csak a kevesebb tudású embereknek segítesz, de kapcsolatokat is építhetsz, sőt akár ügyfeleket is szerezhetsz.
7. TartalommarketingA vállalkozásodhoz kapcsoló cikkek publikálása nagyon hasznos lehet, akár a saját, akár más oldalakon osztod meg. Amennyiben a saját oldalon kerül ki, – és megfelelően optimalizált, – fontos része lehet a SEO stratégiádnak. Amennyiben pedig más oldalakon osztod meg, honlapod és a céged iránti bizalom növelését segítheti elő. Mivel az írás igen időigényes folyamat, érdemes a már meglévő tartalmakat is fejleszteni, darabolni, esetleg más formába önteni a különböző platformok és célközönség igényeinek megfelelően.
8. Közösségi média marketingEgyre gyorsuló kapcsolatok világát éljük, ahol már a fogyasztók is elvárják az azonnali kapcsolatba lépés lehetőségét, a közösségi média pedig remek platform ezeknek az igényeknek a kiszolgálására. A közösségi média marketing akkor lesz igazán sikeres, ha előzetes felmérés alapján pontos meghatározásra került a célközönség által használt platform, legyen az Instagram, Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest vagy Telegram. Nem érdemes az összes platformon jelen lenni, hiszen az elképesztő erőfeszítéseket és költséget emésztene fel. Dolgozz ki egy stratégia és tartalomtervet, hogy igazán hatékony elérést produkálhass. Soha nem szabad a saját fejünk után menni, mindig végezz előtte alapos kutatást, ellenkező esetben előfordulhat, hogy saját magad célközönsége leszel. Lehet, hogy furán hangzik, de sokan elkövetik ezt a hibát, és az “én majd azt tudom” felkiáltással teljesen másik irányba indulnak el, mint amerre a valódi ügyfelei találhatók
9. Lokális marketingKis vállalkozások esetében, főleg, ha csak egy bizonyos területen szolgáltatnak, nincs szükség felesleges online marketing “hókuszpókuszokra”, tökéletes eredményt hozhat az is, ha csupán a Google Cégem szolgáltatásban, esetleg a Facebookon jelennek meg. Mind a kettő lehetőség remek lehetőségeket rejt – megfelelő használat és beállítások mellett -, hogy hozzájáruljon egy lokális üzlet maximális kihasználtságához. Sok esetben teljesen felesleges, hogy a tulajdonos értékes idejét és pénzét az éppen divatos csatornákon való megjelenésre pazarolja.
10. ÉrtékelésekAz értékelések jelentőségét soha nem szabad alulbecsülni. Tedd a szívedre a kezed, hányszor álltál már el egy vásárlástól vagy megkereséstől, mert valahol negatív értékelésre bukkantál a keresett vállalkozás szolgáltatásával vagy termékével kapcsolatban, vagy hányszor nyomtad meg azonnal a vásárlás gombot, mert pozitív visszajelzéseket olvastál?
Na ugye! Szerezz minél több értékelést vállalkozásodra vonatkozóan és ne csak a barátoktól. Kérd meg ügyfeleidet, értékeljenek ők is. Amennyiben valós negatív kommentet kapsz, nem kell felhúzni az orrod, próbálj meg kedvesen segíteni és érdeklődni, mi volt a gond, majd lehetőséged szerint orvosold nyilvánosan a felmerült problémát. Ne feledd, sokan fogják olvasni azt, és ez alapján döntik majd el, hogy érdemes-e megnyomni azt a bizonyos gombot!
11. MárkaépítésAz emberek sokkal könnyebben képesek elköteleződni, amennyiben látnak egy arcot, vagy jelképet egy termék mögött. Sőt minél gyakrabban látják, annál könnyebben kapcsolódnak. Egyszerű pszichológia.
12. Csatornák kialakításaA fent említett lehetőségek leghatékonyabb kihasználása érdekében érdemes a céloknak és a célközönségnek megfelelő csatornák kialakítása. Mit jelent ez pontosan? A konverzió legtöbb esetben nem azonnal érkezik. A folyamat akkor kezdődik el, amikor az érdeklődő először találkozik termékeddel vagy szolgáltatásoddal. Lehet, hogy egy fájdalompontján találtad el az egyik blogbejegyzéseddel, amely pont azzal foglalkozik, hogyan találhat megoldást a problémájára. Amennyiben marketingstratégiád megfelelően van kialakítva, ő már egy szegmensbe kerülve marketingstratégiád olyan elemét képezheti, akit a következő lépcsőkön végigvezetve és egyre erősebb kötődést kialakítva, ügyféllé, esetleg visszatérő vásárlóvá varázsolhatsz más csatornák alkalmazásával.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.